Matěj Hřib ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** 1. Co tě přimělo přejít na magisterské studium na FHS? Nabídka magisterských oborů FHS mě zaujala především jako možnost ponořit se do nového obo jiných navazujících magisterských oborů spíše doplňuje a prohlubuje bakalářské programy. M studium na FHS umožňuje začít s oborem novým, avšak s dostatečnou erudicí díky osvojené me humanitních věd, kterou mají studující z bakaláře FHS či odjinud. Rozmýšlel jsem také stud nakonec jsem rád, že jsem zvolil sémiotiku, kterou FHS nabízí jako jediná fakulta v ČR. 2. Zúročil jsi v rámci magisterského studia znalosti z předchozího studia? Studoval jsem estetiku na FF UK a po nástupu na EKS jsem si připadal jako jeden z nejpřipr spolužáků. Jde o příbuzné obory, kterým je vlastní snaha o širší pohled neomezený na jedno druhy a způsoby komunikace. Zúročil a prohloubil jsem tak znalosti z literární vědy, vizuá teorií kultury. Největší radost jsem pak měl z toho, že jsem je mohl aplikovat i mimo úzký „vysokého“ umění. 3. Co ti EKS dalo a vzalo? Na studiu EKS jsem oceňoval především obrovský rozhled přednášejících a šíři zkoumaných té způsobena také obecnou otevřeností katedry novým tématům a přístupům, která se neomezuje n výklad teorií „velkých jmen“ oboru, jak jsem jej často znal z estetiky. Jako první ročník spojený s covidovou krizí měl náš ročník trochu zmatečný a nestandardní průběh studia, kte kolegy jistě více usadí. Zároveň jsem však velmi ocenil možnost navštěvovat i pestrou nabí kurzů FHS. 4. Jaké důvody tě vedly k pokračování ve formě doktorského studia? Nad doktorátem jsem uvažoval již od začátku studia a důvody, které mě vedly k zápisu na na Sémiotika a filosofie komunikace, jsou skoro všechny popsány v předchozím odstavci. Jsou j katedry novým tématům a možnost zabývat se ještě pár let problematikou, která mě osobně ve baví. 5. Z jakého důvodu sis vybral svoje dizertační téma? Téma mé dizertační práce je „Camp v populární internetové kultuře“, což zní jako poměrně ú předmět studia. Tím v určitém ohledu skutečně je – campu jako specifické vnímavosti queer Čechách věnuje pouze jediný akademik (Peter Demeter) a v běžném diskurzu jde o zcela nezná jsem se chtěl věnovat už na bakaláři, ale právě z důvodu okrajovosti tématu, které na kate nikdo neznal a neřešil, jsem nakonec zvolil něco jiného. Mám proto velkou radost, že se k v rámci doktorátu, a to ještě v kombinaci s dalším extrémně zajímavým tématem, participati internetu, které se mj. věnuje doktorka Řehořová. Právě toto spojení však dle mého názoru obecnější otázky, kterými se zabývá i neakademické prostředí, jako jsou performativnost ro interakce na internetu, specifické vnímavosti internetových subkultur a jejich vliv na šir vztah výtvorů uživatelské kreativity k profesionálním masmediálním obsahům.