Michaela Fikejzová ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** 1) Míšo, bakalářský studijní program jsi absolvovala na FSV v programu Marketingové komunikac přimělo přejít právě na FHS a konkrétně na EKS? Přechod z FSV motivovalo především asi to, že magisterské programy na FHS jsou menší, co s studujících týče. Předpokládala jsem proto více diskuzních seminářů, celkově větší interak Výběr konkrétně EKS se pak odvíjel od toho, že jsem se nechtěla vzdát mediálních a komunik chtěla jsem se jim ale věnovat z trochu jiné perspektivy. 2) Zúročila jsi nějakým způsobem své znalosti z předchozího oboru? Povedlo se ti oba obory pr takzvaně ‚začínala od nuly‘? Určitě jsem nezačínala od nuly, protože se pořád pohybuji v oblasti sociálních a humanitní zkrátka v mnohém překrývají. Takže stále propojuju, i teď na doktorátu se vracím k věcem, bakaláře, jen nad tím už uvažuju trochu jinak, než před těmi třemi čtyřmi lety. 3) Jaký význam podle tebe má FHS a konkrétně EKS v rámci českého vysokoškolského prostředí? To asi nedokážu posoudit, jelikož jsem neabsolvovala na FHS bakaláře, který je v rámci čes vysokoškolského prostředí ojedinělý svým formátem. Magistra jsem navíc absolvovala jen jed nemůžu srovnávat z vlastní zkušenosti. 4) Co ti magisterské studium na ESK vzalo a co ti naopak dalo? Nejvíce na studiu cením velkou svobodu ve výběru témat různých seminárek a prezentací, pro jako studující mohla utvářet svou vlastní hlavní linku týkající se pár témat, které mě zaj svoboda je rysem většiny povinných i povinně volitelných kurzů, takže jsem se mohla věnova tématu z mnoha perspektiv. To pro mě bylo velmi přínosné při formování teze diplomky a nás i dizertace. Asi je důležité říct, že jsem tři ze čtyř semestrů absolvovala online kvůli p omezením. Z důvodu pandemie bylo studium o něco víc individuální, než by asi bylo v prezen se přece jenom lépe udržuji i nějaký méně formální kontakt. Neřekla bych, že by mi EKS nut asi mi z magisterského studia podstatně víc vzala pandemická situace, ale za to EKS určitě jsem založením výrazně introvertní, důraz na individuální přípravu pro mě byl často naopak by třeba byly nějaké skupinové projekty a úkoly. 5) Jaké důvody tě vedly k pokračování studia v doktorském studijním programu? To úzce souvisí s předchozí otázkou. Nejlepší zkušeností za celé magisterské studium bylo diplomky pod vedením dr. Víta Gvoždiaka. Moc mě bavily i jeho kurzy, moje diplomka do jist ze seminárky, kterou jsem psala na jeho kurz Teorie mluvních aktů. V rámci psaní diplomky vyhovoval způsob spolupráce, který jsme společně nastavili. To je taky hlavní důvod, proč doktorátu zůstala na FHS a dále s dr. Gvoždiakem spolupracuji v rámci psaní dizertace. Vla nezvažovala, jestli vůbec jít na doktorát, ale spíš kam. A ani to ve finále nebylo tak těž 6) Proč sis vybrala aktuální téma dizertace? Proč je pro tebe důležitá právě tato oblast? Už v diplomce jsem se zabývala něčím, čemu můžeme široce říkat jazyková oprese. I téma diz se zabývám něčemu, čemu říkám hierarchické nadávky, je z takové oblasti. Přestože na diplo nenavazuju, tak se pořád pohybuju v prostoru, který se mi zdá velmi zajímavý – věnuju se i genderových studií, politické filozofie a filozofie jazyka. V této oblasti aktuálně probíh filozofii jazyka celá škála fascinujících debat. V tom asi spočívá ta důležitost onoho tém zaplňují určitý prostor, který byl do jisté míry přehlížen a je v něm opravdu velký potenc a přínosnou filozofickou práci. 7) Čemu se nejraději věnuješ ve volném čase? Má něco z toho přímou souvislost s tvým současný s tvou dizertací? Moje volnočasové aktivity jsou asi dost předvídatelné – ráda čtu i neodbornou literaturu, videoeseje o popkulturních tématech, na sport moc vysazená nejsem, ale ráda plavu. A všech souvisí s mým studiem/dizertací. Od té práce se úplně nedá odpoutat, mnoho obsahu, který v konzumuji, se promítá do toho, co dělám, ať už v podobě příkladů, které používám, nebo tře uvažování nad určitými věcmi. Vzhledem k tomu, že se věnuju nově vzniklým nadávkám (třeba a podobné), tak je pro mě pohyb na sociálních sítích, ale i třeba sledování seriálů vždyck pracovní. 8) Kde se vidíš za 5 let? Vnímáš, že tě studium na FHS připravuje na život ‚tam venku‘? Za pět let bych ráda měla hotový doktorát. To, jestli mě FHS dostatečně připravuje na živo asi budu schopná posoudit až po doktorátu. Každopádně jsem v průběhu celého magisterského v komerční sféře a analytické schopnosti nabyté na FHS jsem denně užívala. Z tohohle úhlu určitě dobrý trénink na svět mimo ni.