Jan Farlík ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Jan Farlík se v současné době profesně věnuje reklamě na Googlu na volné noze. Dříve působ a v Mall.cz. Na FHS absolvoval jak bakalářské studium, tak to magisterské u nás na EKS. „U mě zajímalo, co je za digitálními médii. To, že bych se tím mohl živit nebo to studovat js nedoufal,“ vzpomíná. Na FHS ho přivedla touha po studiu digitálního prostoru. Sémiotice se rámci bakalářského studia. „V druhém roce studia se mi podařilo získat profesora Hubíka ja bakalářky. Doporučil mi skvělý mix literatury na praktické pochopení toho, co je sémiotika metodou sémiotické analýzy. Ale až na magistru jsem ho zažil jako přednášejícího, a to byl Na studiu nejvíc ocenil výuku interpretace: „Jako chemik umí určit, z čeho se která věc sk umět o každém textu, lidském výtvoru, chováni atd. vystopovat ono proč – motivy, neuvědomo hodnoty na pozadí, zděděné i aktuální vlivy okolí, celý ten rámec. Když jsem toto v prvním pochopil, bylo to, jako bych dosud v životě chodil mezi kulisami a nenapadlo mě kouknout z bavilo.“ Z hlediska současného profesního zaměření právě ony interpretační schopnosti využívá, byť smyslu: „FHS mě naučila způsob uvažování, který se promítá do mé práce neustále. Když form odhaduju slova, která lidé budou googlit, nebo vymýšlím strukturu kampaně, na pozadí jsou jaká je situace googlícího, co chce, očekává, čím je ovlivněn. A také jak má do tohoto jeh zapadnout moje reklama, co si z ní má zapamatovat a odnášet, když se přes ni proklikává na je tam toto vcítění – to je přínos studia na FHS.“