Andrea Průchová Hrůzová ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Andrea Průchová Hrůzová působí jako ředitelka platformy pro studium vizuální kultury Fresh také zakládala. Zároveň působí jako akademička na několika institucích. Před studiem na EK bakalářský program všeobecné humanitní vzdělanosti na FHS. Na fakultě chtěla zůstat předev rozmanitosti předmětů a perspektiv, které ji škola nabízela. „V době mého studia na katedř termíny jako digitální média, digitální gramotnost a třeba i infrastruktura sociálních sít chování online uživatelů ustavovaly, a tedy se jednalo o atraktivní pole zájmu. Zároveň mě důrazu na širší filozofické kontexty rámující způsoby uvažování o poválečné až současné ku znalosti čerpám dosud.“ Na studiu oceňovala především aktivní diskuze studujících, přičemž někteří z jejích spoluž vzniku platformy Fresh Eye – například Štěpán Pudlák a Michal Svatý. „S mnohými spolužály živém a inspirativním kontaktu, jelikož představují nejen výrazné. Osobnosti, ale také zas pozice utvářející často veřejný mediální diskurz, například Markéta Vozková.“ V rámci stud oslovily hodiny nabízející vhled do filozofických způsobů uvažování o obrazech, jednalo se přednášky Michaely Fišerové, Ondřeje Váši nebo Josefa Fulky. „Přestože jsem se nakonec ve pojetí kritického zkoumání vydala směrem, jež čerpá především z oblasti kulturálních studi věd, přínos těchto pedagogů a obsahu jejich hodin považuji za klíčový pro mé další snažení obrazů.“ Po dokončení studia na EKS dosáhla Andrea Průchová Hrůzová mnoha úspěchů, nás zajímalo pře sama považuje za ten nejvýznamnější úspěch. „Za významný úspěch dnes považuji dokončení doktorského studia, které pro mě nebylo lehkou nedostatku finanční a institucionální podpory, která je doktorandům a doktorandkám v české nabízena. V tomto ohledu pro mě byla zásadní zkušenost z Fulbrightova stipendia v NYC (201 jsem zjistila, jaká akademická podpora mladým badatelům a přednášejícím z řad doktorandů n nasazení od nich naopak žádá. Po návratu do Čech jsem se rozhodla přestat "sedět na dvou ž jsem z práce v kulturním sektoru, abych se plně věnovala akademické a popularizačně-vědeck i přes značnou nejistotu, kterou dané rozhodnutí přineslo. Konkrétně mám na mysli nejistot smluv vázajících se k jednotlivým výzkumům, na něž jsem najímána i k odborné výuce odehráv základě jednorázových dohod. Celkově tedy mluvím o práci v akademickém prekariátu, jíž čel postdoktorandi a postdoktorandky. I proto si cením veškeré kolegiální, přátelské a veřejné se mi dostává při realizaci aktivit mimo striktně odbornou sféru v rámci Platformy pro stu kultury Fresh Eye, která již funguje přes deset let a jejíž činnost se stále rozrůstá mezi skupiny české veřejnosti i směrem do zahraničí. Celý aspekt vzdělávání veřejnosti, popular vědění, veřejné pedagogiky, a tedy i tzv. třetí role univerzity mi přijde zásadní a považu jeho rozvoj usilovat dramaturgickou, organizační i třeba překladovou činností.“