Sémiotika a rétorika ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Volá-li se dnes hlasitě po potřebě kritického myšlení, pak sémiotika zkoumající to, jak je vůbec možné nějak pro někoho representovat, je základem každé intelektuální sebeobrany. Sé je spojena se snahou pochopit a popsat nejen to, jakým způsobem něco tvrdíme a něco usuzuj ale také jakým způsobem klameme a přesvědčujeme ostatní. Za samotným sémiotickým bádáním s silný předpoklad, že základním médiem jakékoliv orientace ve světě je to, čemu se říká „zn resp. jeho činnost, vznikání a působení. Součástí studia je tak jednak procházka intelektu kulturami, které se snažily význam tohoto předpokladu metodicky analyzovat (Základní pojmy sémiotiky [ URL "https://is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?do=predmet&kod=YMSMK034PV"] a za druhé demonstrace toho, jak lze tyto výdobytky použít a aplikovat na hlubší porozuměn mediálních fenoménů (Mediální sémiotika [ URL "https://is.cuni.cz/studium/predmety/index.p id=3d2ddb46cc6bf7059f62f776cf7cd656&tid=&do=predmet&kod=YMSMK007P"] , Sémiotika reklamy [ is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?id=3d2ddb46cc6bf7059f62f776cf7cd656&tid=&do=predmet& U. Eco: Sémiotika jako logika kultury [ URL "https://is.cuni.cz/studium/predmety/index.php do=predmet&kod=YMSMK030PV"] a Nová rétorika: média, ideologie a argumentace [ URL "https:/ studium/predmety/index.php?do=predmet&kod=YMSMK012P"] ).