Mytopoetika digitálního věku ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Co má společného deset nejvíce vydělávajících profilů na Instagramu s Botticelliho renesan Co má Michelangelův Poslední soud společného s pornografií? Čím se současná reklama neliší mysticismu a jakým způsobem se ze středověké Madony může stát digitální primadona? Podobné každopádně neklademe proto, abychom se samoúčelně vraceli do historie či abychom slepě hlá nových médií. Kartáčem dějin chceme naopak nová média hladit proti srsti, abychom pochopil současnosti skutečně originálního a naopak, jaké skryté či zapomenuté motivace a významy s pixely digitální obraznosti. Jinými slovy: zajímá nás „mytopoetika“ digitálního věku nebol vprostřed současnosti vznikají nové mýty, které zároveň nikdy nejsou tak docela nové. Konkrétně? Skutečnost, že v obrazné současnosti přežívají démoni ještě z doby před „vynále přiblíží anglicky vyučovaný úvodní předmět Ikonologie [ URL "https://is.cuni.cz/studium/pr do=predmet&kod=YMSMK028PV"] . Na konkrétní fenomény včetně architektury, reklamy, sociální vědeckých obrazů se zaměřuje předmět Mytopoetika digitálního věku [ URL "https://is.cuni.c predmety/index.php?do=predmet&kod=YMSMK010P"] , věnovaný výkladu aktuálních obrazných zkuš mnohdy netušených souvislostech. A pak je tu kromě jiného předmět Média a kulturní paměť [ is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?do=predmet&kod=YMSMK014P"] , který se věnuje způsobů kultura jako taková projevuje jako paměťové médium, kde se nic neztrácí a vše čeká na svou Tím to samozřejmě nekončí. Pakliže vás na pozadí mytopoetiky zajímá, jak obrazy vlastně fu (nová) média, pak jsou tu pro vás Dějiny a teorie média obrazu [ URL "https://is.cuni.cz/s index.php?do=predmet&kod=YMSMK003P"] . Pokud byste se chtěli dozvědět více o revolučním po médií ve společnosti, nabízíme předmět Digitální média a společnost [ URL "https://is.cuni predmety/index.php?do=predmet&kod=YMSMK013P"] . Pokud vás více než obrazy zajímá velmoc sl vás okruh věnovaný Literatuře a rétorice [ URL "EKS-143.html "] , a pochopitelně též nabíz samotné Sémiotiky [ URL "EKS-142.html "] a Digitálních médií [ URL "EKS-145.html "] neboli procesů a operací, jejichž prostřednictvím mohou nová média něco v pravém slova smyslu zna porozumět a v neposlední řadě: na základě kterých lze prohlédnout mediální taktiky (což je Nová rétorika: média, ideologie a argumentace [ URL "https://is.cuni.cz/studium/predmety/i do=predmet&kod=YMSMK012P"] ).